357.


Od dłuższego czasu gry planszowe są nieodłącznym elementem moich spotkań ze znajomymi. Przyznam, że jak byłam dzieckiem to nie grałam tyle w planszówki co obecnie. Taka forma rozrywki nie tylko pomaga nam w poznawaniu swoich przyjaciół ale również siebie! 



                GIERKI MAŁŻEŃSKIE
Jest to swietna gra dla par! Jeśli chcesz zobaczyć czy nadajesz na tych samych falach ze swoim partnerem to jest to dobry sposób aby to sprawdzić. W grze może brać maksymalnie udział sześć osób.  Gra zawiera dwie plansze dzięki czemu można grać tylko we dwoje lub z większą ilością par. Jest to świetny pomysł na spędzanie czasu we dwójkę. Podczas gry musimy wykonywać cztery typy zadań: kalambury, odpowiedź na pytanie, odgadnięcie słowa i wypisanie skojarzeń. Żeby nie było tak prosto to dołączona jest klepsydra która powoduje lekkie zamieszanie ponieważ trzeba zmieścić się w czasie aby dostać punkty. Co prawda są to ‘’Gierki małżeńskie’’ ale bez obaw możemy grać jako para z przyjaciółką lub członkami rodziny. Musimy tylko pamiętać, że do tej gry potrzebna jest parzysta liczba osób. Gra nie nadaje się dla dzieci ponieważ są zadania z pikantnymi elementami takimi jak ‘’pozycje miłosne’’ J



Rummikub
Jeśli chcesz miło spędzić czas ze znajomymi a jest środek tygodnia i nie chcesz mieć problemów z sąsiadami, że jest za duży hałas to polecam gre ‘’Rummikub’’. Grałam w nią wiele razy i jeszcze nie zdarzyło się aby kogoś poniosły emocje do tego stopnia, że mogłoby to komuś przeszkadzać. Gra wymaga myślenia, spostrzegawczości i sprytu. Z pozoru mogłoby się wydawać, że może być to gra tylko dla osób które lubą matematykę ponieważ trzeba wykonywać proste obliczenia ale bez obawy! Skoro ja tak bardzo polubiłam tę grę to spokojnie  mogę ją polecić nawet osobom które za prostymi działaniami nie przepadają. Ja posiadam wersję w której może bym maksymalnie 4 graczy. Gra polega na układaniu liczb kolorami lub ich wartością aby ich suma wynosiła 30. 



EGO
Gra planszowa w której przede wszystkim możesz sprawdzić co tak na prawdę myślą o Tobie Twoi znajomi. Losuje się kartę z pytaniami które trzeba przeczytać na głos. Osoba która czyta obstawia swoją odpowiedź żetonami z kropkami. Następnie czekacie aż wszyscy wyłożą żetony i sprawdzacie wspólnie odpowiedzi. Wbrew pozorom niektóre pytanie są dosyć trudne a inne bardzo ciekawe. Najfajniej gra się kiedy jest większa liczba osób. Grę mogę śmiało polecić!

Jakie gry planszowe możecie mi polecić? J

4 komentarze:

  1. zainteresowałaś mnie ostatnią propozycją, w najbliższym czasie muszę sobie kupić. Ja osobiście uwielbiam grać w "gorącego ziemniaka" jakkolwiek to brzmi hahahah dużo zabawy i śmiechu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Juz sama nazwa Twojej gry przekonuje mnie do tego, ze chce w to zagrac hahah :D

      Usuń
  2. "Wsiąść do pociągu" jest bardzo fajna :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam planszówki, więc wszystkie te gry z chęcią bym przetestowała :)
    Pozdrawiam,
    nellanellstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz :)

Copyright © 2016 In Concrete Jungle , Blogger